loading...
ارتش پرسپولیس
آخرین ارسال های انجمن
علی راد بازدید : 219 نظرات (0)


اين مجموعه‌اي است از احکام انضباطي عجيبي که تا به حال براي پرسپوليس صادر شده‌اند. شما میتوانید برای دیدن این احکام  عجیب و خنده دار به ادامه مطلب مراجعه فرمایید .



http://s1.picofile.com/file/7352294622/524290_358705494181092_1479117388_n.jpg


کميته انضباطي فدراسيون فوتبال در حکمي که براي اولين بار در تاريخ فوتبال ايران صادر مي شود، راي به کسر 2 امتياز از پرسپوليس به دليل توهين تماشاگران به داور بازي اين تيم مقابل داماش داده است. اين حکم در حالي صادر شده است که کارشناسان حقوقي کسر امتياز را صحيح نمي دانند. اين براي اولين بار نيست که پرسپوليس با يک حکم عجيب انضباطي روبرو مي شود و قبل از اين مواردي از احکام عجيب و غريب براي سرخپوشان صادر شده است که در فوتبال ايران بي نظير بوده است:

1349: محروميت يکساله کلاني و شاهرخي

ديدار نيمه نهايي ليگ ايران در سال 1349 به جنجال کشيده شد و اين بازي دومين دربي ناتمام تاريخ محسوب مي شد. پرسپوليس در نيمه نهايي با استقلال روبرو شد و در همان اوايل بازي با گل حسين کلاني از حريف پيش افتاد. اما پس از گل مشکوک استقلال که بازي را در دقيقه 75 مساوي کرد، برخوردها شروع شد. درگيري لواساني و بهزادي منجر به اخراج هر دو شد و اعتراض کلاني به داور به خاطر مصدوم شدن محراب شاهرخي، کارت قرمز براي وي را به همراه داشت. بازي نميه کاره رها شد و فدارسيون فوتبال اين بازي را 3- صفر به نفع استقلال اعلام کرد. اما عجيب ترين حکم انضباطي محروميت يک ساله کلاني و شاهرخي بود، در حالي که داور باي اعتراف کرده بود که هيچ گونه توهيني از طرف محراب شاهرخي نشنيده است. بدين ترتيب پرسپوليس 2 بازيکن ارزشمند خود را تا يک سال از دست داد، هر چند که محروميت اين دو بازيکن پس از 9 ماه بخشيده شد.

1351: به طرز عجيبي دو بازي 3 بر صفر شد

در سال 1351 باشگاه پرسپوليس تيم فوتبال خود را حرفه اي کرد و قرار شد با بازيکنان آماتور در مسابقات داخلي شرکت کند و ستارگان اين تيم در قالب تيم حرفه اي به مصاف تيم هاي خارجي بروند تا از اين راه درآمدزايي شود. تيم آماتور پرسپوليس قرار بود روز 4 آبان در امجديه يک بازي دوستانه با آتش نشاني انجام دهد، اما سرخپوشان براي اين بازي در زمين حاضر نشدند. همين موضوع باعث شد تا فدراسيون فوتبال در حکمي عجيب و منحصر بفرد قبل از آغاز مسابقات باشگاههاي تهران، دو بازي اول پرسپوليس در اين مسابقات مقابل شهرباني و گارد را 3- صفر اعلام کند و پرسپوليس با دو باخت فصل را آغاز کند. در توجيه اين حکم آمده بود که اين راي به دليل احترام به نظم و انضباط صادر شده است.

1363: تکرار بازي پرسپوليس به خاطر ترس و لرز

اما شايد يکي از عجيب ترين حکم هاي انضباطي مربوط به بازي پرسپوليس و شاهين در فصل 62 باشگاههاي تهران باشد. سرخپوشان در هفته چهارم با نتيجه 5-2 تيم قدرتمند و پرستاره شاهين را در هم کوبيدند، اما هيات فوتبال تهران حکم به تکرار اين بازي داد. در اطلاعيه هيات فوتبال آمده بود که جو حاکم بر ورزشگاه طوري بوده است که شاهين با ترس و لرز به ميدان آمده و چون بازيکنان اين تيم زير فشار بوده اند و بازي غير طبيعي پيش رفته است بنابراين بايد بازي تجديد شود. در نهايت پرسپوليس پذيرفت که بازي با حضور تماشاگر و بدون بليت فروشي در ورزشگاه اکباتان برگزار شود، اما هيات فوتبال اين شرط را قبول نکرد و بدين ترتيب پرسپوليس از حضور در بازي تکراري که قرار بود 9 آبان انجام شود، خوداري کرد و 3- صفر بازنده شد. همچنين 40 هزار و 600 تومان نيز بابت جريمه از درآمد پرسپوليس در اين فصل مسابقات کسر شد.

1389: ممنوع‌المصاحبه کردن دايي

محمود رفيعي داور بازي جنجالي پرسپوليس و داماش فصل پيش هم در بازي پرسپوليس و نفت تهران يک پنالتي اشتباه براي حريف گرفت که پس از بازي علي دايي در مصاحبه اي عليه رفيعي صحبت کرد و گفت: من به بازيکنان تيم گفته‌ام که بايد فکر کنند دو بر صفر از حريف عقب هستند تا بتوانيم اينگونه جلوي اين ناحقي‌ها را بگيريم. متاسفانه اين داور شرايط جسماني مناسبي هم نداشت. فکر مي‌کنم اگر از من با 110 کيلو وزن و اين داور تست بگيرند وضعيت من بهتر خواهد بود. نمي دانم چه اتفاقي افتاد که داور مثل آب خوردن و به اشتباه پنالتي گرفت. بلافاصله پس از مصاحبه دايي، کميته انضباطي سرمربي پرسپوليس را ممنوع المصاحبه کرد که جريمه جديدي در تاريخ فوتبال ايران محسوب مي شد. در نهايت پس از اينکه دايي در بازي هاي بعدي درباره توصيه هاي پيشگيري از سرماخوردگي و... حرف مي زد، کميته انضباطي زير فشار رسانه ها و افکار عمومي مجبور شد حکم خود را پس بگيرد.

1390: محروميت شيث و نصرتي متفاوت با حکم دو بازيکن شاهين

بازي رفت پرسپوليس و داماش در اين فصل نيز جنجالي و پرحاشيه بود. بعد از اتفاقات اين بازي، کميته انضباطي تحت فشار رسانه ها و به خصوص تلويزيون مجبور به صدور يکي از احکام سنگين انضباطي در ليگ برتر شد. بر اساس حکم کميته انضباطي، شيث رضايي به 30 ميليون تومان جريمه و 20 ماه محروميت محکوم شده و براي محمد نصرتي نيز 30 ميليون تومان جريمه و 10 ماه محروميت در نظر گرفته شد. اگرچه يک ماه بعد کميته استيناف حکم کميته انضباطي را تعديل کرد و شيث رضايي را 6 ماه و محمد نصرتي را 4 ماه محروم کرد، ضمن آنکه جريمه هاي اين دو بازيکن را نيز به 10 ميليون تومان کاهش داد. صدور حکم سنگين محروميت براي دو بازيکن پرسپوليس در حالي اتفاق افتاد که در همين فصل دو بازيکن شاهين در ليگ برتر کارهاي بدتري نظير ادرار در زمين فوتبال کردند، اما با يک حکم محروميت چند جلسه اي قضيه خاتمه داده شد.

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
* استفاده از مقالات تخصصی این این پایگاه تنها با ذکر منبع یا نام نویسنده مجاز است * تمامی کامنت های تبلیغاتی بدون مطالعه و بررسی پاک خواهد شد.و تنها نظراتی که مربوط به پست باشد تایید خواهد شد
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 2384
  • کل نظرات : 177
  • افراد آنلاین : 34
  • تعداد اعضا : 410
  • آی پی امروز : 310
  • آی پی دیروز : 35
  • بازدید امروز : 718
  • باردید دیروز : 39
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 1,525
  • بازدید ماه : 5,842
  • بازدید سال : 60,858
  • بازدید کلی : 988,841
  • پوستر سرخ