loading...
ارتش پرسپولیس
آخرین ارسال های انجمن
علی راد بازدید : 305 نظرات (0)

گام بلند پرسپولیس برای خصوصی شدن

هرچند​ اين روزها رويانيان اعلام مي‌كند با تلاش‌هاي او پرسپوليس وارد دنياي خصوصي‌سازي مي‌شود، ولي حتما به ياد داريد كه در زمان مديران قبلي پرسپوليس، مثل حبيب كاشاني، داريوش مصطفوي، عباس انصاري‌فرد، حسين هدايتي و... نيز اين صحبت‌ها وجود داشت و البته هر بار اين پرونده نيمه‌كاره رها شد.



http://s1.picofile.com/file/7362480856/03088807430045865339.jpg


رويانيان كه اين روزها مي‌كوشد ماجراي تغيير نام پيروزي به پرسپوليس را به نام خود بزند، حالا به دنبال دومين سوژه‌اش مي‌رود و قصد دارد كاري كند تا پرونده پرسپوليس براي خصوصي شدن به نام او و با اسم او بسته شود.

محمود سالاركيا معاون حقوقي باشگاه پرسپوليس ضمن تاييد ماجراي خصوصي شدن پرسپوليس از زحمات شمس، رييس سازمان خصوصي‌سازي تشكر مي‌كند: «جا دارد از زحمات آقاي شمس تشكر كنم چون ايشان با حسن‌نيت وارد اين موضوع شد‌ه‌اند و اگر ماجرا تا امروز طول كشيده به دليل رعايت موارد قانوني است. »

هرچند​ صحبت‌هاي كوتاه سالاركيا در مورد پرونده خصوصي شدن پرسپوليس ما را به جايي نمي‌رساند، ولي بررسي‌هاي ما در مورد اين موضوع حاكي از آن است كه قيمت كل سهام باشگاه نسبت به گذشته احتمالا تغييراتي خواهد داشت.

قبلا (يك سال پيش)‌ از سوي سازمان خصوصي‌سازي اعلام شد كه سهام باشگاه پرسپوليس 45 ميليارد تومان مي‌ارزد و با توجه به اين موضوع سهام اين باشگاه براساس اين قيمت مورد ارزيابي قرار خواهد گرفت.

*‌ *‌ *‌ *‌

شنيده‌ها حكايت از آن دارد كه باشگاه پرسپوليس يك هلدينگ تشكيل داده كه در اين هلدينگ چند شركت ديگر عضو خواهند شد. شركت سرمايه‌گذار پرسپوليس، شركت پيشكسوتان و شركت هواداران كه هر كدام يك نماينده در شركت هلدينگ پرسپوليس خواهند داشت. مديرعامل و قديمي‌ترين عضو پرسپوليس هم ديگر اعضاي اين شركت خواهند بود.

آن طور كه در اين مورد گفته مي‌شود، مسوولان باشگاه پرسپوليس به دنبال اين هستند تا 51 درصد از سهام پرسپوليس را در اختيار بگيرند.

پس از طي شدن مراحل اوليه، پرسپوليس به بورس مي‌رود تا سهمي كه گفته مي‌شود متعلق به هواداران پرسپوليس است در اختيار آنها قرار بگيرد.

قيمت سهام‌هاي خرد شده بايد طوري باشد كه مردم از هر قشر و با هر موقعيت اقتصادي توانايي خريد جزئي از سهام باشگاه محبوبشان را داشته باشند.

محاسبات و پيش‌بيني‌ها به نحوي است كه گفته مي‌شود باشگاه پرسپولس از اين طريق به سود مالي خوبي مي‌رسد و جدا از اين ديگر آن فشارهاي سابق از سوي AFC براي خصوصي شدن باشگاه پرسپوليس وجود نخواهد داشت.

البته با تمام اين حرف‌ها در مورد خصوصي شدن باشگاه پرسپوليس و قرار گرفتن سهام اين باشگاه به هواداران پرسپوليس حرف و حديث‌هاي ديگري نيز وجود دارد كه احتمالا به زودي مطرح مي‌شود.

*‌ *‌ *‌ *‌

هر چند رويانيان گمان مي‌كند​ ‌آرزوي بزرگ هواداران را در مورد بازگشت «برند پرسپوليس» برآورده كرده ولي در اين مورد صحبت‌هاي زيادي مطرح مي‌شود. در حالي كه سعي مي‌شود اين اتفاق به نام رويانيان سند بخورد، نقش و تاثير مديران سابق پرسپوليس را در اين مورد نمي‌توان ناديده گرفت.

از سوي ديگر رويانيان با نشان دادن برگه‌اي اعلام كرد كه دادگاه نيز با بازگشت برند پرسپوليس به اين باشگاه موافقت كرده ولي پس از انتشار گزارش در مورد نارضايتي صاحبان قانوني برند، ناگهان رويانيان تغيير موضع داد و در حالي كه بعضي‌ها را نااهل و سودجو خطاب كرده بود، از سردار صلاحي، اسماعيل وفايي و حسن بيادي تشكر و قدرداني و اعلام كرد كه با كمك و مساعدت‌ آنها برند پرسپوليس به اين باشگاه بازگشته است.

در حالي كه مسوولان باشگاه پرسپوليس براي اعلام خبر بازگشت برند پرسپوليس رقابت سرسختي با هم داشتند هنوز هم روي سردر ورزشگاه درفشي‌فر نام پرسپوليس در پرانتز قرار گرفته و بر خلاف صحبت‌ها و ادعاي سردار سر‌خ‌ها، هنوز پرانتزها پرسپوليس را تحت تاثير قرار مي‌دهند.

البته اين پايان ماجرا نيست چون جدا از تغيير نكردن لوگو و از بين نرفتن پرانتزها با خبر شديم كه صاحب اصلي امتياز پرسپوليس بدون هيچ ادعا و هياهويي، بهترين استفاده از صحبت‌هاي تند رويانيان و ادعاي او در مورد حكم دادگاه را انجام داده و توسط وكلايش پيگير اين موضوع از طريق مراجع قانوني شده است.

شنيده‌ها حكايت از آن دارد كه اسماعيل وفايي بشدت پيگير ادعاهاي رويانيان شده و حتي به دادگاه عالي و شوراي استيناف نيز شكايت كرده است.

هرچند​ وفايي خود را امانتدار پرسپوليس مي‌داند و ترجيح مي‌دهد بيشتر از اين در مورد ادعاي رويانيان صحبت نكند، ولي اتفاق‌هاي اخير باعث شده تا وفايي هم رفتاري برخلاف آنچه را كه تمايل داشت به نمايش بگذارد.

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
* استفاده از مقالات تخصصی این این پایگاه تنها با ذکر منبع یا نام نویسنده مجاز است * تمامی کامنت های تبلیغاتی بدون مطالعه و بررسی پاک خواهد شد.و تنها نظراتی که مربوط به پست باشد تایید خواهد شد
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 2384
  • کل نظرات : 177
  • افراد آنلاین : 8
  • تعداد اعضا : 410
  • آی پی امروز : 134
  • آی پی دیروز : 90
  • بازدید امروز : 175
  • باردید دیروز : 246
  • گوگل امروز : 2
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 1,104
  • بازدید ماه : 1,104
  • بازدید سال : 62,121
  • بازدید کلی : 990,104
  • پوستر سرخ