loading...
ارتش پرسپولیس
آخرین ارسال های انجمن
علی راد بازدید : 155 نظرات (0)

ارتش پرسپولیس : احمدرضا عابدزاده خيلي وقت است مصاحبه نکرده. قرار بود او هفته قبل به ايران بيايد. ولي سفرش به تاخير افتاده. خودش حرف‌هايي مي‌زند که انگار فعلا قصد بازگشت به ايران را ندارد و سرش آنجا گرم است. سه شنبه گذشته با او تماس گرفتيم تا در مورد شرايط خودش و فوتبال ايران با او صحبت کنيم. وقتي با او تماس گرفتيم، صحبت از گراني دلار شد و مصاحبه را هم از همين بحث شروع کرديم.


http://s2.picofile.com/file/7330319565/ahmadreza.jpg

*به نفع شماست که دلار گران شده.

خب حالا يک بار هم به نفع ما شده.

*آنجا به دلار حقوق مي‌گيري خوشحالي؟

نه خوشحالي ندارد. اميدوارم اين وضعيت درست شود. گراني براي مردم خوب نيست. ان‌شاءالله درست شود.

*بازي پرسپوليس را ديدي؟

نشستم بازي را ديدم. نيمه اول زياد جالب نبود. نيمه دوم پرسپوليس خوب بازي کرد. بازي را از اينترنت ديدم. پرسپوليس هنوز مشکل دارد و بايد روي آن زياد کار کنند.

*چه مشکلي دارد؟

خيلي هماهنگ نيستند. همديگر را پوشش نمي‌دهند. دوندگي‌شان کم است. موقعي که تيم حريف منطقه بازي را عوض مي‌کند، دفاع‌هاي کناري خوب پوشش نمي‌دهند. پرسپوليس از اين بابت چند بار ضربه خورده. ولي وضعيت دفاعي بهتر شده نسبت به اول فصل. پرسپوليس در گل زدن مشکل دارد، شايد به اين خاطر که تحت فشار رواني‌اند. در ضد حمله هم بعضي وقت‌ها دچار مشکل مي‌شوند.

*براي حل مشکل گلزني کدام بازيکن بازي کند بهتر است؟

پرسپوليس مهاجمان خوبي دارد که مي‌توانند مشکل تيم را حل کنند ولي به نظر من بايد براي راه انداختن انصاري‌فرد که يک بازيکن خوب است چاره‌اي بينديشند. من در تيم نيستم و نمي‌توانم قضاوت کنم که چرا او کم بازي مي‌کند. آدم وقتي در تيم نيست نبايد قضاوت کند و به جاي مربي تصميمي بگيرد. با اين حال اگر انصاري‌فرد را درست کنند، او بازيکن توانمندي است. مشکل اصلي فشار روحي رواني است. روزنامه‌ها انتقاد مي‌کنند و تماشاگران فشار مي‌آورند و همه اين فشارها مي‌آيد روي سر مربي خراب مي‌شود. اين فشارها را من تجربه‌کرده‌ام. تيم را از بين مي‌برد. اين به ضرر پرسپوليس است.

*الان هم ماجراي کريمي پيش آمده و حاشيه‌هاي زيادي براي تيم ايجاد شده.

يک چيزهايي شنيدم و خوانده‌ام. من و شما در تيم نبوديم و نمي‌دانيم چه اتفاقي افتاده که مربي اين تصميمي را گرفته. ولي کريمي هم کوچک نيست و مي‌تواند به تيم کمک کند. پرسپوليس نياز به آرامش دارد و اين قضيه که پيش آمده فشارها را بيشتر مي‌کند. در پرسپوليس مد شده که هر سال يک نفر را تشويق مي‌کنند. پارسال دايي و امسال کريمي را تشويق مي‌کنند. اين‌که يک روز بگوييد کريمي يک روز دايي و يک روز رويانيان و يک روز مايلي کهن، کمکي به پرسپوليس نمي‌کند. خود پرسپوليس از همه مهم‌تر است. اين تيم 40 ميليون هوادار دارد. بايد از اين شرايط خار ج شود. من شک ندارم کريمي هم دوست ندارد وقتي تيم بازي مي‌کند تشويقش کنند. مشکل کريمي ان‌شاءالله حل شود ولي اين وضعيت، همه چيز را بدتر مي‌کند. کريمي خودش هم دوست ندارد يک چنين جوي به وجود بيايد. اين درست و اصولي نيست.

*به طور کلي چرا فوتبال ايران افت کرده؟ خارج از بحث پرسپوليس.

دليل زياد دارد. مديريت فدراسيون و انتخاب‌هايي که صورت گرفته از دلايل اصلي است. البته پرسپوليس چند سالي است نتيجه نگرفته. فقط امسال نيست. پرسپوليس حتي زماني که در جام حذفي قهرمان شده، در ليگ 4 تا 4 تا خورده. همين استقلال هم هميشه توي فشار بوده. باشگا‌ه‌هاي بزرگ ما دچار مشکل شده‌اند. تيم ملي هم همين‌طوري است. اين يک چيزي است که ثابت شده.

*قبول داري نسل جديد بازيکنان هم افت کرده‌اند و توانايي بازيکنان قبلي را ندارند؟

اين هم مي‌تواند دليل داشته باشد. پول آمده در فوتبال اما فرهنگش نيامده. بازيکن بايد سر وقت بخوابد و بلند شود و صبحانه و شام بخورد. هفته‌اي يک بار بدنسازي کند. در آمريکا که ما هستيم، هفته به هفته تست‌هاي مخصصو مي‌گيرند از بازيکنان. بازيکن بايد بداند انتظاراتي در مقابل پولي که مي‌گيرد وجود دارد. بازيکن بايد مراعات کند. ولي الان ژل زدن و ابرو برداشتن و ادکلن زدن و ماشين گران قيمت سوار شدن را بلد هستند. به کارشان رسيدگي نمي‌کنند و حرفه‌اي زندگي نمي‌کنند. وقتي پول خوب مي‌گيري بايد زياد تمرين کني. بايد بعد از تمرين اختصاصي تمرين کني. نه اين‌که خسته بروي سر تمرين. بازيکن شب مي‌رود مهماني. نمي‌خوابد يا دير مي‌خوابد. شما وقتي يک بازيکن مطرح هستي بايد مراعات خيلي چيزها را بکني. نبايد در اماکن عمومي خيلي کارها را انجام دهي. الان من در آمريکا هستم، خيلي از خواننده‌ها دعوتم مي‌کنند که به کنسرت‌شان بروم اما نمي‌روم. چون من احمدرضا عابدزاده هستم. به خاطر شخصيت خودم و جايگاه خودم نمي‌روم. مي‌توانم بروم بنشينم که استراحتي هم کرده باشم. اما اين کار را نمي‌کنم. ولي بازيکنان ما به اين چيزها فکر نمي‌کنند. به خدا دلم مي‌سوزد. بازيکنان پول حرفه‌اي مي‌گيرند اما زندگي حرفه‌اي فوتبالي ندارند. يک بازيکن بايد بداند عمر فوتبال حرفه‌اي او مگر چقدر است؟ آيا در اين 10 يا 15 سال مسائل حرفه‌اي را مراعات مي‌کند يا نه؟

*صحبت ژل زدن شد. خودت هم که بازي مي‌کردي ژل مي‌زدي.

من چي کار مي‌کردم؟ چند جلسه تمرين مي‌کردم؟ روزي چند ساعت؟ برويد از هم‌بازي‌هاي من بپرسيد. تمرينات من را کدام گلر انجام مي‌دهد الان؟ سخت‌کوشي که من داشتم را الان دارند؟ سخت‌کوشي که بازيکنان بزرگ ما داشتند را بازيکنان فعلي دارند؟ فوتباليست‌هاي زمان ما با چهار تا بازي ملي و چهار گل زدن و چهار تا توپ گرفتن اشتباع نمي‌شدند. بازيکنان بزرگ فوتبال ما از حجازي و دايي بگير تا بقيه، ببينيد چطوري زندگي کرده‌اند. نحوه زندگي آن‌ها را مطالعه کنيد. در فوتبال ما هيچ چيزي سر جايش نيست. نود را ديديد که چه انتخاباتي در شيراز انجام شد و چه تخلفاتي در آن وجود داشت؟ فوتبال ما الان باند بازي است. يک آدم مثل دادکان که کلي تجربه دارد را مي‌گذارند کنار. يکي مثل کفاشيان که يا مي‌خندد يا مسخره مي‌کند را مي‌گذارند رئيس فدراسيون. مشکل فوتبال ما از آن بالاست. هم بالا مشکل دارد هم پايين. وقتي بالا مشکل دارد چه توقعي از پايين داريد؟ وقتي مديريت غلط است از بازيکن چه توقعي داريد؟ آيا کسي هست بالاي سر آن‌ها که بگويد زحمت بايد بکشيد؟ همين الان، من که دوران قهرماني‌ام تمام شده به خودم سختي مي‌دهم. همين الان در آمريکا از 7 صبح تا 10 شب کار مي‌کنم. با 4 تا تيم کار مي‌کنم. امروز هم که دارم با شما صحبت مي‌کنم 3 شنبه است. سه شنبه روز تعطيلم است. کارم کمتر است.

*صحبت از علي کريمي شد. اين قضيه در استقلال هم وجود دارد و تماشاگران استقلال هم مجيدي را تشويق مي‌کنند.

اين مشکل فوتبال ماست. تماشاگران ما اخيرا يک کارهايي مي‌کنند که به باشگاهشان لطمه مي‌زند. پارسال در پرسپوليس مي‌گفتند دايي امسال مي‌گويند کريمي. الان استقلالي‌ها هم مي‌گويند مجيدي. به نظرم مجيدي کار خيلي قشنگي کرد. کاري کرد که اسمش در ياد همه مي‌ماند. دقيقا همان کاري را کرد که کريم باقري انجام داده بود. در اوج خداحافظي کرد. الان صبح تا شب همه دنبال کريم باقري هستند که بيايد مسئوليت بگيرد. چه به عنوان مربي چه به عنوان سرپرست. ولي قبول نمي‌کند. قدر خودش را مي‌داند. فوتباليست‌هاي ما بايد قدر خودشان را بدانند. تماشاگران هم بايد کاري کنند که به باشگاه کمک کنند. تماشاگران استقلال بايد بدانند تشويق مجيدي کمکي به تيم نمي‌کند. قطعا خود مجيدي هم دوست ندارد اين اتفاق بيفتد.

*فکر مي‌کني مشکل علي کريمي حل مي‌شود؟

همان‌طور که گفتم، در بطن ماجرا نبودم که چه اتفاقي افتاده. ولي به هر حال کريمي بازيکن کوچکي نيست و طرفدار هم دارد. محبوبيت دارد. اگر اين مشکل حل شود، هم احترام کريمي حفظ شده و هم به نفع پرسپوليس است. رويانيان دارد زحمت مي‌کشد. پول آورده. بهترين بازيکنان را آورده و تيمش نتيجه نگرفته. ولي او هم بايد صبور باشد. مشکلات را شناسايي کند تا بحران را پشت سر بگذارند.

*از خودت چه خبر؟

دارم کارهايم را انجام مي‌دهم.

*قرار بود به ايران برگردي؟

نه. فعلا که وقت ندارم. مشخص نيست که کي برمي‌گردم. شايد تا يک سال ديگر اينجا باشم. دارم با 4 تا تيم کار مي‌کنم.

*غير از لوس‌آنجلس بلوز با چه تيمي کار مي‌کني؟

بازي‌هاي بلوز تمام شده و مشخص نيست فصل بعد شرايط چطوري باشد. منتظر خبرشان هستم که ببينم فصل بعد در اين تيم هستم يا نه.

*فصل بعد هم چارلي سرمربي لوس‌آنجلس بلوز است؟

هنوز باشگاه مشخص نکرده.

*الان با کدام تيم‌ها کار مي‌کني؟

يک آکادمي در کاليفرنيا است که يکي از شاگردانم پسر کلينزمن است. 17 سالش است. با او تمرينات اختصاصي انجام مي‌دهم.

*شرايطش چطور است؟

استعداد خوبي دارد ولي پاهايش ضعيف است. اين را به خود کلينزمن هم گفته‌ام. در يک تيم هم هستم که زير 15 سال است. 6 تا دختر و 5 تا پسر هستند. يکي دو تا شاگرد خصوصي هم دارم که اختصاصي کار مي‌کنم با آن‌ها. اينجا طبق برنامه کارهايم را انجام مي‌دهم.

*يعني دور فوتبال ايران را خط کشيدي؟

فوتبال ايران باشد براي خود فدراسيون. براي آقاي کفاشيان. من اينجا کار مي‌کنم و راحت هستم. مشکلي ندارم. در فوتبال ايران براي اين‌که مربيگري کني بايد هفت خان رستم را رد کني. حتي اگر عابدزاده باشي و کلي تجربه داشته باشي. هيچ چيز سر جايش نيست. باند بازي است.

*مشکل پسرتان هم که به زودي حل مي‌شود؟

راجع به امير صحبت نمي‌کنم. از باشگاه بپرسيد.

*بازي تيم ملي با کره جنوبي را چطور مي‌بيني؟

با توجه به باخت لبنان، شرايط سخت است. فشار روحي رواني زيادي روي تيم است. اگر تماشاگران بروند استاديوم و ورزشگاه پر شود، ملي‌پوشان مي‌فهمند مردم پشت آن‌ها هستند. کره هم تضعيف مي‌شود. بايد از تيم ملي حمايت کنيم. درست است که کروش مربي گران قيمتي بوده و انتظارات بيشتري از او داشتيم، اما بايد از تيم ملي حمايت کنيم.

*خبر داري جواد زرينچه و امير قلعه‌نويي هم در غم از دست دادن مادران خود عزادار شده‌اند؟

بله. من هم به اين دو عزيز تسليت مي‌گويم.

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
* استفاده از مقالات تخصصی این این پایگاه تنها با ذکر منبع یا نام نویسنده مجاز است * تمامی کامنت های تبلیغاتی بدون مطالعه و بررسی پاک خواهد شد.و تنها نظراتی که مربوط به پست باشد تایید خواهد شد
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 2384
  • کل نظرات : 177
  • افراد آنلاین : 7
  • تعداد اعضا : 410
  • آی پی امروز : 38
  • آی پی دیروز : 123
  • بازدید امروز : 45
  • باردید دیروز : 182
  • گوگل امروز : 1
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 227
  • بازدید ماه : 227
  • بازدید سال : 61,244
  • بازدید کلی : 989,227
  • پوستر سرخ