loading...
ارتش پرسپولیس
آخرین ارسال های انجمن
علی راد بازدید : 177 نظرات (0)

اين بار نوبت سيامند رحمان وزنه‌بردار جوان كشورمان بود تا قدرت بازوي يك ايراني را به رخ بكشد و پرچم مقدس كشورمان را در آوردگاه لندن به اهتزاز درآورد.

مصاحبه با پسري كه متولد استان آذربايجان غربي و شهر اشنويه است برايمان جالب بود. سيامند كه متولد 1/1/1367 است به سئوال‌هاي ما با حوصله پاسخ مي‌دهد. هر چند او با لهجه صحبت مي‌كند و پشت خط بعضي واژه‌ها را به دشواري متوجه مي‌شويم اما مصاحبه با اين دلاور ايران برايمان جذابيت خاصي داشت كه اميدوارم شما هم از خواندن آن لذت ببريد.


http://fc-perspolis.com/ImageGen/imagegen.ashx?image=/media/6618771/12.jpg&text=www.fc-perspolis.com&fontsize=10&fontcolor=red&align=left&valign=bottom&width=575&height=383


 امكان دارد بيشتر خودتان را براي مخاطبان معرفي كنيد؟

من متولد شهرستان اشنويه هستم و در شهرك فرهنگيان اشنويه زندگي مي‌كنم و با اين كه به زبان تركي هم مسلط هستم اما اصليت‌مان كرد است. تحصيلاتم نيز در سطح ديپلم است و مي‌خواهم در رشته حقوق قضايي به ادامه تحصيل بپردازم.

 چطور شد كه متوجه شديد در وزنه‌برداري استعداد داري؟

من به صورت تفنني به باشگاه مي‌رفتم و ورزش مي‌كردم كه خدا خواست در اين رشته موفق شوم. جا دارد از غلامرضا استركي مربي‌ام و دكتر روافي معاون دانشگاه تهران تشكر ويژه‌اي كنم كه به من خيلي كمك كردند.

 دليل معلوليت شما چه بود؟

من به صورت مادرزادي معلول بودم و الان هم با عصا راه مي‌روم و راضي هستم به رضاي خدا.

 قبل از حضور در مسابقات لندن تا چه حد به كسب مدال طلا اميدوار بوديد؟

اميدوار كه بودم اما من هم به سهم خودم استرس داشتم و نگران بودم مشكل خاصي پيش بيايد و نتوانم به اين عنوان برسم.

 دردوران كودكي و نوجواني تصور مي‌كرديد روزي به اين جايگاه برسيد و به عنوان قوي‌ترين مرد جهان دست يابيد؟

خواست خدا بود كه من توانستم تا اين مرحله موفق باشم و خيلي دوست داشتم با زدن وزنه 301 كيلويي نامم را در كتاب گينس ثبت كنم. اما متاسفانه داور حركتم را خطا گرفت.

 بچه كه بودي فكر مي‌كردي چه كاره شوي؟

بچه كه بودم درس مي‌خواندم و فكر مي‌كردم روزي معلم شوم. به هر حال هر كسي يك تقديري دارد.

 براي سكه‌هاي اهدايي از سوي سازمان ورزش چه برنامه‌اي داريد؟

به نظر من بايد مسئولان كاري بكنند كه يك ورزشكار دغدغه مسائل مالي نداشته باشد.

 شما قصد داريد با اين سكه‌ها ازدواج كنيد؟

نه فعلا فكرش را نكرده‌ام. نمي‌دانم چه پيش مي‌آيد و خدا چه مي‌خواهد اما وقتي يك ورزشكار در كشوري چون انگليس پرچم ايران را به اهتزاز درمي‌آورد واقعا كارمهم و بزرگي است.

 چرا نتوانستي در المپيك وزنه 301 كيلو را مهار كني؟

من در اردوي تهران وزنه 315 كيلو را هم مهار كرده بودم اما به هر حال جو المپيك فرق مي‌كند. الان هم ركوردم 291 كيلو است.

 انشاءا... در مسابقات جهاني ركوردشكني مي‌كنيد؟

دوست دارم در مسابقات المپيك 2016 برزيل ركورد بزنم و نام خودم را در كتاب ركوردهاي گينس ثبت كنم.

 با رضازاده تماس داري؟

بله، او چند بار با من حرف زده و حتي داراب رياحي هم يك بار در اردوي ما حاضر شد و به ما روحيه داد. رضازاده هم يك‌بار در مسابقات كشوري به اروميه آمد.

 قبول داري در لندن اكثر خبرنگاران وگزارشگران به دنبال مصاحبه با شما بودند؟

آنها لطف دارند. اين بار تمام رسانه‌ها سنگ تمام گذاشتند و هر 50 نفر گروه خبري اعزام شده به لندن سنگ تمام گذاشتند. دست آقاي ضرغامي هم درد نكند.

 برخورد گزارشگران خارجي با شما چطور بود؟

ما فقط اجازه داشتيم با چند شبكه كه به صورت زنده مسابقات را پخش مي‌كنند، مصاحبه كنيم و الا اكثر عكاسان و گزارشگران براي مصاحبه صف كشيده بودند.

 در ايران استقبال از شما چطور بود؟

ماشاءا... خيلي عالي بود. حدود 6 هزار نفر از فرودگاه اروميه تا اشنويه براي استقبالم آمده بودند و اين مسير 70 كيلومتري كه دو بانده بود به دليل ازدحام ماشين‌ها يك طرفه شده بود.

 اروميه يا اشنويه باز هم مي‌توانند در وزنه‌برداري با ساير رشته‌ها ورزشكار موفقي براي كشورمان معرفي كنند؟

به نظر من اروميه پر از استعداد است فقط بايد مسئولان كمي به ورزش جوانان بيشتر توجه و بيشتر استعداديابي كنند.

 شما طرفدار استقلال هستي يا پرسپوليس؟

من طرفدار تيم‌ملي‌ام.

 فرض اين كه رويانيان بخواهد شما را هم جذب كند. حالا طرفدار كدام تيم هستي؟

الان نمي‌توانم حرف بزنم چون دوروبرم شلوغ است!

 من مي‌پرسم شما جواب بدهيد، پرسپوليسي هستي؟

بله (مي‌خندد)، باور كنيد دوروبرم استقلالي زياد است و الان در موقعيت خطرناكي هستم. شما هم يواشكي! بنويسيد من پرسپوليسي‌ام.

 و اگر رويانيان با شما قرارداد ببندد، مي‌خواهيد مدعي شويد من از كودكي پرسپوليسي بودم، درست است؟!

باور كنيد من از نوزادي پرسپوليسي بودم و هستم و با اين كه اين روزها ديگر فوتبال را دوست ندارم اما چاره‌اي نيست.

 يعني ديگر مسابقات فوتبال را دنبال نمي‌كني؟

آقايان با اين بازي‌هايي كه از خود نشان مي‌دهند، همان بهتر كه ما بازي‌هايشان را نگاه نكنيم، مگر اين كه فوتباليست‌ها در رفتارها و بازي‌هاي خود تجديدنظر كنند و با تعصب و جديت به بازي بپردازند و زياد به فكر پول نباشند. ما نمي‌گوييم پول فوتبالي‌ها زياد است بلكه حرف ما اين است كه مسئولان به ساير رشته‌هاي ورزشي مخصوصا ورزش‌هاي پارالمپيك هم توجه كنند.

 شما اگر پاي‌تان سالم بود آيا مي‌توانستيد ركورد سليمي يا رضازاده را هم بشكنيد؟

همين الان هم آنها نمي‌توانند ركورد مرا بشكنند. البته قبول دارم كه كار سليمي، انوشيرواني و... هم سخت بود اما به نظر من در اين شرايط هم آنها نمي‌توانند ركورد مرا بشكنند. من انشاءا... ركورد بالاي 300 را بزنم خيالم راحت مي‌شود.

 شما با چه شعاري وزنه مي‌زنيد؟

من هميشه با ياد ا...، يا محمد(ص) و يا علي مدد زير وزنه مي‌روم و در تمام مسابقاتم تا اين سه شعار را زمزمه نكنم وزنه نمي‌زنم.

 حرف پاياني؟

از همه مسئولان ورزش و مردم كشورم تشكر ويژه‌اي دارم كه ما را در اين مسابقات حمايت كردند و باعث شدند با انگيزه در اين مسابقات شركت كنيم.

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
* استفاده از مقالات تخصصی این این پایگاه تنها با ذکر منبع یا نام نویسنده مجاز است * تمامی کامنت های تبلیغاتی بدون مطالعه و بررسی پاک خواهد شد.و تنها نظراتی که مربوط به پست باشد تایید خواهد شد
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 2384
  • کل نظرات : 177
  • افراد آنلاین : 3
  • تعداد اعضا : 410
  • آی پی امروز : 134
  • آی پی دیروز : 127
  • بازدید امروز : 447
  • باردید دیروز : 289
  • گوگل امروز : 4
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 447
  • بازدید ماه : 6,246
  • بازدید سال : 50,234
  • بازدید کلی : 978,217
  • پوستر سرخ