loading...
ارتش پرسپولیس
آخرین ارسال های انجمن
علی راد بازدید : 240 نظرات (0)

در شرايطي كه كمتر از 20 روز به آغاز مسابقات ليگ دوازدهم زمان باقي مانده است، هنوز كسي از نام سرمربي سرخپوشان در اين دوره از رقابت‌ها باخبر نيست و بدتر از همه، اينكه هر لحظه يك خبر تازه و سردرگم‌كننده ديگر در اين مورد به گوش مي‌رسد. دامنه ضد و نقيض‌گويي‌هاي آقايان، اين روزها چنان توسعه يافته كه ظرف 24 ساعت از انتصاب پروين به انتخاب كالدرون مي‌رسند و از فكر كردن به مايلي‌كهن تا مرز مذاكره با علي دايي پيش مي‌روند.


http://s3.picofile.com/file/7423470642/11_6_19_2026141308493998.jpg

اگر همه اين خبرها درست باشند و رويانيان به آنچه خودش ادعا مي‌كند يا ديگران در موردش مي‌گويند عمل كند، در درجه اول اين سردرگمي تاكتيكي و استراتژيك كادر اجرايي باشگاه است كه خودش را نشان مي‌دهد؛ آنجا كه دوستان در آستانه بازگشايي مسابقات ليگ، هنوز نمي‌دانند مربي داخلي مي‌خواهند يا خارجي و البته همچنان بلاتكليف‌اند كه وقتي سراغ هر كدام از اين دو طيف مي‌روند، دقيقا چه توقعاتي از گزينه مورد اطمينان‌شان دارند؟ واقعا چقدر فاصله بين علي دايي و علي پروين وجود دارد؟ وقتي يك مديرعامل در آن‌واحد سراغ هر دو نفر آنها مي‌رود، چنين اتفاقي چه پيامي غير از سرگيجه فني اين مقام مسوول مي‌تواند داشته باشد؟
اوضاع در باشگاه پرسپوليس زماني جالب‌تر شد كه محمد رويانيان بعد از انصراف سلطان از هدايت سرخپوشان، مساله انتخاب سرمربي جديد را به وي سپرد و پروين نيز با كمال ميل اين وظيفه خطير را قبول كرد. اينكه علي آقا با مختصاتي كه از او سراغ داريم چقدر براي تعيين مربي بعدي كهكشان سردار صلاحيت دارد، پرسشي است كه فعلا جواب قانع‌كننده‌اي براي آن وجود دارد. همچنين چندان روشن نيست كه پروين واقعا در اين زمينه ابتكار عمل خواهد داشت يا دوباره مثل داستان سرمربي شدنش بازي خورده است؟ دست كم اما، مي‌توان از اين نكته اطمينان داشت كه اين همه سردرگمي و ابهام برازنده باشگاهي مثل پرسپوليس نيست. مخاطبان اين تيم بزرگ و مردمي حق دارند شاهد يك روال منظم و منطقي در ماجراي انتخاب كادر فني باشند و شان و حرمت خودشان و عشق محبوب‌شان را محفوظ ببينند. غير از لطمات فني ناشي از تاخير در برگزيده شدن مربي جديد، اين داستان كشدار كم‌كم به اعتبار و حيثيت پرسپوليس هم ضربه مي‌زند؛ به ويژه كه حالا هر دقيقه يك گزارش متناقض جديد منتشر مي‌شود و اعصاب هواداران را ه به هم مي‌ريزد.
«كميته فني»؛ اين آخرين راهكار مديران پرسپوليس براي فرار از بحران كنوني اين باشگاه است. در شرايطي كه فصل گذشته حبيب كاشاني با سياست خاص خودش ماجراي رد كردن دايي و انتصاب حميد استيلي را به كميته فني واگذار كرد تا از مسووليت اين انتخاب شانه خالي كند، حالا انگار سردار هم قصد دارد همان راه را برود. بر همين اساس، روز پنجشنبه سايت رسمي باشگاه پرسپوليس در گزارشي خبر داد كميته فني اين تيم با حضور علي پروين، محمد زادمهر و محمود خوردبين و البته به رياست سلطان تشكيل شده و به زودي سرمربي جديد را انتخاب خواهد كرد. اين اتفاق در شرايطي رخ مي‌دهد كه زادمهر فعلا در آمريكا به سر مي‌برد و خوردبين نيز در گفت‌وگو با خبرنگاران مدعي شده كاري به كار اين كميته نخواهد داشت! اين همه نبوغ و هماهنگي در تعيين يك كميته سه نفره واقعا شاهكار است؛ به ويژه وقتي به سوابق اين نفرات نگاه مي‌كنيم و چالش‌هاي آنها با يكديگر را به ياد مي‌آوريم. خوردبين و علي پروين بعد از سال‌ها رفاقت، چندي پيش به خاطر باقي ماندن محمودخان در پرسپوليس، بعد از جدايي سلطان با وي به شدت به مشكل برخورد؛ تا آنجا كه شعار هميشگي «يار و وفادار علي، خوردبينه!» در گلوي نوچه‌هاي سلطان خشك شد. از اين سو زادمهر و خوردبين هم روابط چندان جالبي با هم ندارند. طي اين سال بارها شايعه حضور زادمهر به جاي خوردبين روي نيمكت سرخپوشان مطرح شد تا اينكه در نهايت اين اتفاق فصل گذشته رخ داد و روابط اين دو نفر را تيره و تار كرد. دو ضلع ديگر اين مثلث، يعني زادمهر و پروين هم با يكديگر مشكلاتي دارند كه اين مساله اوج هارموني در كميته منتخب باشگاه را نشان مي‌دهد. آيا واقعا اين «جمع اضداد» قرار است آينده روشن پرسپوليس كهكشاني را بسازند؟!

«به دنيزلي گفتم اگر مي‌تواني تمام عيار در خدمت پرسپوليس باشي، با تو ادامه مي‌دهيم»؛ اين اظهارنظر مديرعامل سرخپوشان در مورد مربي ترك‌تباري است كه قرار بود يك روز راجع به مردانگي‌هايش سخن بگويد. آن يك روز شايد همين ديروز بود كه سردار راجع به افندي گفت: «دنيزلي دو هفته وقت ما را گرفت!» و حالا اين يار غايب است كه بايد با سلامت مديران پرسپوليس در مورد وقايع اين روزها را به دوش بكشد و توپ عدم انتخاب به موقع مربي را در زمين خودش ببيند. شايد اگر كمي درايت بيشتر در كار بود، امروز سرمربي سرخپوشان داشت تيمش را تمرين مي‌داد و نيازي به اين همه آسمان و ريسمان به هم بافتن و ديگران را مقصر جلوه دادن حس نمي‌شد!

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
* استفاده از مقالات تخصصی این این پایگاه تنها با ذکر منبع یا نام نویسنده مجاز است * تمامی کامنت های تبلیغاتی بدون مطالعه و بررسی پاک خواهد شد.و تنها نظراتی که مربوط به پست باشد تایید خواهد شد
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 2384
  • کل نظرات : 177
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 410
  • آی پی امروز : 108
  • آی پی دیروز : 111
  • بازدید امروز : 207
  • باردید دیروز : 311
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 3
  • بازدید هفته : 2,504
  • بازدید ماه : 5,717
  • بازدید سال : 49,705
  • بازدید کلی : 977,688
  • پوستر سرخ