loading...
ارتش پرسپولیس
آخرین ارسال های انجمن
علی راد بازدید : 436 نظرات (0)

فرهاد چيذري گفت: خوشحالم که حضورم در فوتبال با پرسپوليس و يک مجموعه حرفه اي و سيستماتيک است. چند ماه قبل جلسه اي با سردار رويانيان داشتم، آن زمان صحبت از حضور در پرسپوليس نبود. خيلي خوشم آمد که آنقدر پيگير هستند و سيستماتيک جلو مي روند. درباره همه جزئيات سوال کردند. مدت ها از اين مساله گذشت که چند روز قبل تماسي داشتم و سردار گفتند که کارم را با پرسپوليس شروع کنم. برايم جالب است که در ورزش و فوتبال مي بينم که اينطور حساب شده عمل مي شود.



با يک گروه درجه يک کار مي کنيم

در حال حاضر ما يک کار تيمي کامل را شروع کرده ايم. آقاي عاشوري روزانه بر تمام مسائل نظارت دارند و شرايط را کاملا مهيا کرده اند. شخصا با آقاي دکتر فرهاد فريد در تماس هستم. در داخل تيم هم با دکتر چشمه سري در هماهنگي کامل هستيم، او واقعا زحمتکش، پيگير و پر انرژي است. همه چيز از استراحت تا نوشيدني و غذاي بازيکنان تحت نظر است. بخش پشتيباني و اجرايي باشگاه، کليه نيازهايمان را برآورده مي کنند و هر امکاناتي بخواهيم در اختيار است. تحت مديريت سردار رويانيان واقعا يک گروه درجه يک تشکيل شده است و اشتياق به کار عجيبي وجود دارد.

بچه ها همين طور همت کنند، وقت کم نمي آوريم

اين روزها يکي از نگراني هايي که مي شنوم مطرح مي شود، اين است که آيا زمان کافي براي آماده سازي تيم وجود دارد؟ من شخصا ترجيح مي دادم اين زمان بيشتر بود، چون ملي پوشان طي ديروز و امروز به جمع ما ملحق شدند. الان توقعات از تيم خيلي بالا رفته است، هواداران هم در اسرع وقت نتيجه مي خواهند. يعني پرسپوليس بايد در همين سه، چهار بازي اول نتيجه بگيرد. به اين ترتيب ما بايد در شروع ليگ دوازدهم تيم را به شرايطي رسانده باشيم که ريکاوري را تمام کرده و به اصطلاح بدن ها کاملا رها شده باشد، خيلي از تيم هاي ديگر شايد چنين ضرورتي نداشته باشند. از سوي ديگر ما در حالي بايد به اين مرحله برسيم که اين تيم براي يک فصل طولاني و فرسايشي آماده شده باشد.

البته در حال حاضر نکته اي که در من اطمينان خاطر ايجاد مي کند اين است که انگيزه زيادي در تيم مي بينم. بچه ها در اين زمان کوتاه سريعتر از تصور من پيشرفت کردند. اين نشان مي دهد که اگر دل به کار بدهند، اين زمان کافي است.

با شروع ليگ، کار من تازه شروع خواهد شد

در بدنسازي اين يک اصل است که آماده کردن يک تيم آسانتر ولي آماده نگه داشتن آن سخت تر است. آماده نگه داشتن تيم در طول سال يک برنامه حاشيه اي نيست، بطن کار است. بازيکني که آماده نباشد، خوب ندود، خوب فکر نکند و عصب و عضله اش هماهنگ نباشد هيچيک از برنامه هاي تکنيکي و تاکتيکي را درست اجرا نمي کند. من هر روز و هر هفته زمان لازم دارم تا کارهاي بدني انجام شود، وقتي بازي ها فشرده مي شود و گاه هر چهار روز يکبار بايد بازي انجام شود، نه تنها نبايد گفت فرصتي براي بدنسازي نيست، بلکه اين بحث به تخصصي ترين حالت بايد اجرا شود.

45 دقيقه دواندان بازيكن دور زمين فايده اي ندارد

کار بدنساز اين نيست که فقط بدن ها را تحت فشار بگذارد. اين فشار بايد هدفمند باشد. البته من هميشه سعي مي کنم در تمرين تنوع بدهم. اينکه شما به بازيکن بگوييد 45 دقيقه دور زمين بدود فايده اي ندارد، چون آنها کلک مي زنند و در هماهنگي با هم طوري مي دوند که انرژي را تقسيم کنند و فشار لازم را نياورند اما مي شود بازيکنان را 12 کيلومتر دواند بدون آنکه با يک برنامه کسل کننده روبرو شوند. بچه ها اگر همينطور که تا الان جلو آمده اند پيش بروند، مطمئن باشند که پشيمان نمي شوند.

آنچه در اين چند روز انجام داديم، در واقع دستگرمي بود. من هنوز دستهايم را از جيبم بيرون نياورده ام. بطور قطع در روزهاي آينده فشار بدنسازي به مراتب سنگين تر خواهد بود اما همينطور که جلو مي رويم آستانه تحمل و استقامت بازيکنان هم بالا مي رود. البته از همين جا هم به بازيکنان مي گويم که همه چيز به اراده و خواست خود آنها بستگي دارد. آنها اگر بخواهند و همکاري کنند موفق خواهيم شد که خدا را شکر اين خصوصيت را در آنها مي بينم.

ارتفاع تهران خوب است

براي بدنسازي روش ها و استانداردهاي متفاوتي وجود دارد. شايد بعضي تيم را به سطح دريا ببرند يا بعضي ارتفاع را ترجيح بدهند. به نظر من ارتفاع تهران و همين مجموعه درفشي فر مناسب است. ما يکسري تمرينات داريم که حالا در ادامه سراغ آنها مي رويم. اين تمرينات به عنوان مثال با افزايش مداوم نياز بدن به اکسيژن همان تاثير را مي گذارد که بودن در ارتفاع باعث مي شود. در برنامه ما تمرين در همين تهران و در نهايت يک اردوي اروپايي کفايت مي کند.

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
* استفاده از مقالات تخصصی این این پایگاه تنها با ذکر منبع یا نام نویسنده مجاز است * تمامی کامنت های تبلیغاتی بدون مطالعه و بررسی پاک خواهد شد.و تنها نظراتی که مربوط به پست باشد تایید خواهد شد
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 2384
  • کل نظرات : 177
  • افراد آنلاین : 65
  • تعداد اعضا : 410
  • آی پی امروز : 184
  • آی پی دیروز : 35
  • بازدید امروز : 236
  • باردید دیروز : 39
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 1,043
  • بازدید ماه : 5,360
  • بازدید سال : 60,376
  • بازدید کلی : 988,359
  • پوستر سرخ