loading...
ارتش پرسپولیس
آخرین ارسال های انجمن
علی راد بازدید : 349 نظرات (0)

مازیار زارع یکی از محبوبترین بازیکنان دو دهه ی اخیر فوتبال انزلی است که انزلیچی ها او را با سیروس قایقران اسطوره ی فوتبال انزلی مقایسه می کنند . او یکی دیگر از قوهای مهاجری بود که به همراه پژمان نوری و جواد شیرزاد همانطور که از قبل قول داده بود  ، به آشیانه بازگشت . اولین مصاحبه ی اختصاصی پایگاه اینترنتی هواداران ملوان بندرانزلی “ملوان کلاب” با مازیار زارع هافبک ملی پوش ملوان بندرانزلی را در ادامه ی مطلب مطالعه نمایید .


http://s3.picofile.com/file/7383150000/CrthGallery_aspx.jpg

 طبق قولی که از میانه های فصل قبل داده بودی بالاخره به ملوان برگشتی .

من بسیار خوشحالم که به تیم شهرم و زادگاهم برگشتم ، به تیمی که هرچه در زندگی دارم از این تیم است ، باعث افتخار هست که دوباره با این مردم باشم و برای مردم شهرم بازی کنم . واقعا دلم تنگ شده بود که با لباس سپید ملوان به میدان بروم با ملوان باشم و نه در مقابلش با تیمی دیگر .

 تلاش های شما ، پژمان نوری و میلاد کی مرام در این مدت برای خصوصی شدن ملوان قابل تقدیر بود .

من ، میلاد و پژمان تمام فکر و ذکرمان خدمت به شهرمان بود ، ما به این فکر میکردیم که حتی اگر این انتقال انجام نگیرد تلاشمان را تا حدی ادامه دهیم که بعد خیالمان راحت باشد که سعی مان را کردیم و برای موفقیت شهرمان کم نگذاشتیم . خوشحالم که این واگذاری انجام شد و تلاش بچه ها ثمر بخش بود . ما نیز در این مدت با هرکسی که می دانستیم صحبت کردیم و کانال زدیم و در نهایت بعد از جلسه ای که با آقای هدایتی بعد از بازی تیم ملی مقابل قطر در همان شب در خانه ی ایشان داشتیم همه چیز قطعی شد . می دانیم که در این مدت مردم انزلی بسیار اذیت شدند و استرس زیادی را تحمل کردند ، بودن و نبودن ما مهم نبود و مهم شادی مردم انزلی بود که به یاری خدا محقق شد .

 فصل پرفراز و نشیبی را در پرسپولیس پشت سر گذاشتی با این حال همیشه در اردوهای تیم ملی نیز حضور داشتی .

بله فصل بسیار سختی بود . دوستان و نزدیکان من میدانند که من اگر بخواهم با کسی بروم در جنگ و کل کل می روم و این خصوصیت من است . من دقیقا در پرسپولیس امسال همین وضعیت را داشتم  . من با سرمربی سابق تیم به مشکل برخوردم از همان اول ، بعد هم که از همان ابتدای نیم فصل دوم وقتی پنالتی را در مقابل ملوان در انزلی نزدم با هواداران تیم با مشکل مواجه شدم که این باعث شد کاملا جو بر علیه من شود و ۳ روز بعد از آن جریان نیز در تمرین بحث شدیدی میان من و تماشاگران پرسپولیس و خبرنگاران دور و اطراف این تیم شکل گرفت . به هر حال پرسپولیس و استقلال شرایط خاص خودشان را دارند . وقتی بازیکنی به این تیم ها می رود باید با برخی خبرنگارها و روزنامه نگارها دوست شود و باج بدهد ! من هم آدمی نیستم که در این خط ها باشم و روی پای خودم می مانم .من وقتی خبرنگاران آنها سر تمرین می آمدند اصلا مصاحبه نمیکردم  به همین دلیل با همه ی شان درگیری پیدا کردم . در طول فصل به هیچ عنوان دل و دماغ بازی کردن نداشتم و فقط منتظر تمام شدن فصل بودم . حتی در آخرین بازی با الشباب با وجود اینکه اسمم در لیست ۱۸ نفره بود همراه تیم به استادیوم نرفتم .

قبول داری که در آن دو سالی هم که در پرسپولیس روزهای خوبی داشتی هیچگاه در مقابل ملوان نتوانستی بازی همیشگی ات را ارائه دهی ؟ حتی یک بار در انزلی علی دایی همان نیمه اول تعویضت کرد .

من در زمان مربیگری افشین قطبی و علی دایی فصول خوبی را در پرسپولیس گذراندم اما وقتی به بازی ملوان می رسید شاید خیلی ها بگویند رفتارم غیر حرفه ایست ولی واقعا از یک هفته قبل از بازی در کما بودم ! هرجا می رفتم و حتی موقع خواب دائما به این فکر می کردم که باز هم باید مقابل ملوان بازی کنم ! این یک واقعیت است که اصلا نمی توانستم بازی کنم و برای من سخت بود . این به همه ثابت شده بود که من در مقابل ملوان اصلا نمی توانستم بازی کنم .وقتی  آن گل را که در آزادی به ملوان زدم دنیا روی سرم خراب شد ، من نمی خواستم ایستگاهی بزنم اما علی دایی به من گفت تو موظفی که ضربات ایستگاهی را بزنی من هم فقط رفتم پشت توپ که رفع تکلیف کنم اما از شانس بد من پژمان یک لحظه سرش را کنار برد و توپ از میان دفاع به گل رفت . اما هیچگاه یادم نمی رود که در پایان همان بازی با اینکه به ملوان گل زده بودم باز هم انزلیچی ها تشویقم کردند و به من لطف داشتند .

 در این میان یک گریزی هم بزنیم به فینال جام حذفی سال قبل ، چه احساسی داشتی وقتی با پرسپولیس در انزلی قهرمان شدید ؟

من بعد از همان بازی نیز مصاحبه کردم و گفتم این اولین قهرمانی و تلخ ترین قهرمانی زندگیم بود . نمی دانم چرا باید مقابل ملوان بازی می کردیم در آن بازی ، اما آن قهرمانی هیچ لذتی برای من نداشت و در جشن قهرمانی نیز شرکت نکردم . قهرمانی پرسپولیس هیچ چیز جز ناراحتی برای من نداشت . در این چند سال خیلی کارها در پرسپولیس کردم که به نفع ملوان بود و به مذاق خیلی ها خوش نیامد .


 برسیم به ملوان ، قوی سپید را در این فصل چطور می بینی ؟

ما وقتی می خواهیم تیم خوبی داشته باشیم باید ابزار آن را نیز داشته باشیم . ملوان همیشه روی پای خودش ایستاده اما دیگر بس است و باید بعد از سالها به کسب افتخار نیز بیاندیشد و فقط نمی شود بازیکن ساخت و حاضر و آماده به تیم های دیگر داد . ما باید نگرشمان را تغییر دهیم . فصل بعد ۳ یا ۴ تیم به لیگ یک سقوط می کنند . ما باید طوری در تیممان این تفکر را جا بیاندازیم که بازیکنان فقط به بالای جدول فکر کنند و حتی لحظه ای فکرشان به سوی پایین جدول نرود . نمیگویم این اتفاق در یک سال خواهد افتاد و اما ما میتوانیم با یک برنامه ریزی مدون به زودی ملوان را مانند گذشته به یکی از قطبهای فوتبال ایران تبدیل کنیم . من و پژمان وقتی تصمیم گرفتیم برگردیم فقط به این فکر میکردیم که دیدمان را برای ملوان ببریم بالا و دیگر ملوان را اینگونه نبینیم . نه اینکه از الان توقعات را برای قهرمانی بالا ببریم و همین امسال به آن فکر کنیم ، خیر ولی باید کاری کنیم که در سالهای بعد این توقع خود به خود وجود داشته باشد . ما در حال حاضر بازیکنان بسیار خوبی داریم اما باید نقاط ضعفمان را با جذب بازیکنان خوب به نقطه ی قوت تبدیل کنیم .

 فکر میکنی در کدام پست ها نیاز به جذب بازیکن داریم ؟

ما در بعضی پست ها با کمبود بازیکن مواجه هستیم اما در این مورد باید سرمربی تیم نظر بدهد . این ملوان همان تیمی است که در مقابل سپاهان بازی ۳-۰ باخته را در یک نیمه ۳-۳ کرد . یعنی این تیم پتانسیل بالایی دارد اما همه ی تیمها در حال یارگیری هستند و بازیکنان خوبی جذب کرده اند ما نیز برای رقابت با آنها باید تیمی قوی و در حد نام ملوان ببندیم .

 امسال نیز شماره ی ۹ ملوان را می پوشی ؟

من خودم که صد در صد دوست دارم باز هم با شماره ی ۹ ملوان به میدان بروم اما باید سر تمرینات بروم ببینم چه پیش خواهد آمد . انشالله که این اتفاق بیافتد .

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
* استفاده از مقالات تخصصی این این پایگاه تنها با ذکر منبع یا نام نویسنده مجاز است * تمامی کامنت های تبلیغاتی بدون مطالعه و بررسی پاک خواهد شد.و تنها نظراتی که مربوط به پست باشد تایید خواهد شد
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 2384
  • کل نظرات : 177
  • افراد آنلاین : 68
  • تعداد اعضا : 410
  • آی پی امروز : 249
  • آی پی دیروز : 35
  • بازدید امروز : 386
  • باردید دیروز : 39
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 1,193
  • بازدید ماه : 5,510
  • بازدید سال : 60,526
  • بازدید کلی : 988,509
  • پوستر سرخ